Hola! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Rianne Boenink - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Rianne Boenink - WaarBenJij.nu

Hola!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 Januari 2016 | Spanje, Madrid

Hola! Aangezien ik steeds meer appjes krijg wordt het weer eens tijd om een blog te maken :) De tijd vliegt hier voorbij... Ik heb de eerste dagen doorgebracht in een gezin die een paar kamers verhuren, omdat hun kinderen al het huis uit zijn. Super aardige en gastvrije mensen die me van allerlei Spaanse dingen hebben laten proeven. En ik heb de man verslaafd gemaakt aan stroopwafels ;) Echt ik heb nog nooit iemand zo gelukkig gezien met een stroopwafel.
Ik heb in de afgelopen dagen de wijken hier in de buurt verkend. Ik ben er achtergekomen dat de meeste mensen hier geen tot weinig Engels spreken. Zelfs de politie niet die ik de weg vroeg naar de Bankia bank. Ze keken me nogal verwonderd aan, om vervolgens in het Spaans met elkaar te overleggen, en me daarna maar ergens heen te sturen, omdat ze niet begrepen wat ik bedoelde. HAHAHA.
Gisteren ben ik verhuisd naar een andere kamer die ik tot eind februari kan huren. Ik heb een gezellige huisgenoot, die zowaar Engels spreekt ;)
Vandaag was mijn eerste stage dag bij het CNIO (Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas). Het is een mooi modern gebouw van glas met een ruime indeling en tuin. Ik zit in een onderzoeksgroep die zich richt op alvleesklierkanker en blaaskanker. Het is ontzettend gezellig, en ik denk dat ik een hele leerzame tijd tegemoet ga. Want mijn Spaans betreft heb ik nog niet veel tijd gehad om het te leren, maar ik kom het natuurlijk wel overal tegen. Zelfs op de WC van het CNIO zoals jullie kunnen zien op de foto :) Haha
Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van wat ik hier allemaal uitspook :) En nu ga ik eerst eens Wie is de Mol kijken via uitzending gemist. Want dit mag ik niet lijf kijken op deze geografische bestemming ; (










  • 12 Januari 2016 - 08:11

    Dineke:

    Hoi Rianne! Superleuk om te lezen hoe het nu met jou gaat! Hopelijk heb je nog genoeg stroopwafels over om zelf op te eten :)
    Succes met je stage!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4183

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 18 Augustus 2016

Rianne in Madrid

Landen bezocht: