Lisabon en nog veel meer - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Rianne Boenink - WaarBenJij.nu Lisabon en nog veel meer - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Rianne Boenink - WaarBenJij.nu

Lisabon en nog veel meer

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Mei 2016 | Spanje, Madrid

Tijd voor weer eens een nieuwe blog, wat gaat de tijd toch snel. Ik ben hier alweer bijna 5 maanden en over 2 maanden ga ik al weer weg. echt een raar idee. Stage schiet al aardig op, ik heb al een groot deel van mijn eerste opzet van mijn artikel af. We willen nog wel extra analyses gaan doen met de genetische achtergrond van diabetes en alvleesklierkanker. maar de gegevens die ik inmiddels verzameld heb zijn al mooi bij elkaar gevoegd :) Ik heb met mijn begeleiders afgesproken om vrijdag mijn eerste klad versie in te leveren zodat ze er een week later naar kunnen kijken als ik met Stephanie in Barcelona ben voor een weekje, super veel zin in!!!!!
Maar 3 weken geleden ben ik eerst nog naar Lisabon geweest, ik had het zelfde hostel genomen als in Granada omdat deze erg goed bevallen was. Ik had 2 dagen vrij genomen van mijn stage zodat ik van woensdag avond tot zondag naar Lisabon kon gaan. Het hostel was weer super gezellig met veel jongeren en een hoop activiteiten. De eerste avond ging ik een welkoms drankje drinken in het cafe van het hostel, dat liep een beetje uit de hand...... aangezien de barman enthousiast nog een drankje inschonk, ik daarna nog een biertje nam, en ondertussen nog een gratis tequila shotje kreeg, en ik daardoor heel veel zin had om nog met 2 andere jongens van het hostel de stad in te gaan. Dus wij met zijn drien de stad in, om nog wat biertjes en sangria en verschillende bars te drinken, en ondertussen op de foto te gaan met een heleboel random mensen die ook op straat waren. hahaha. Met die andere groep jongeren van een ander hostel zijn we toen op straat blijven kletsen, een van de meisjes was op zoek naar cigaretten, dus ik ging met haar mee omdat te zoeken, en ik dacht dat de jongens van mijn hostel ook achter ons aan liepen met de rest van de groep, echter deden ze dat niet... Dus... ik ben ergens random in Lisabon en ik heb geen idee waar mijn hostel precies is omdat ik net ben aangekomen en alleen de weg van het metro station naar mijn hostel kende. hahahahahaha Ik wist alleen dat ik in de wijk boven mijn hostel zat en dat het makkelijk te lopen was, maar ja welke straat is het precies? Dus ik aan een random portugees gevraagd of hij de weg wist, naar mijn hostel ( ik had een foto van een plattegrond van google maps op mijn telefoon) Hij wou me wel helpen, toen zijn we eerst naar een huis gelopen in de buurt waar hij een vriend van hem ophaalde om de plattegrond te laten zien, die vriend zij dat hij het wel wist en liep met me mee. Hij wist in ieder geval de richting maar volgens mij wist hij het niet helemaal zeker, gelukkig herkende ik op een gegeven moment de weg van het metro station naar mijn hostel,dus toen kon ik de weg weer teug vinden. haha. Ok, dit was echt een gestoorde actie, maar het is allemaal goed gegaan en ik heb er een fantastische herinnering aan over gehouden.
De volgende dacht had ik echter wel een kleine kater, waardoor ik door mijn wekker heen sliep, daar baalde ik van want ik wou eigenlijk met de 's ochtends naar het ontbijt met een wandel tocht door Lisabon mee gaan die georganiseerd werd vanuit het hoste. Maar toen ik beneden kwam hoorde ik dat ze de tijd verzet hadden na 2 uur omdat het 's ochtends regende en het 's middags beter zou worden, dus ik had geluk. Het was een erg mooie wandeltocht langs de hoogte punten van Lisabon. 's avonds ben ik met 2 hostelgenoten wezen uiteten in een soort markthal met allemaal kraampjes waar je verschillende soorten gerechten kunt bestellen, echt super gezellig.
Vrijdag ben ik naar Sintra geweest een stad in de buurt van Lisabon met 3 prachtige paleizen en een kasteel. Ik had alweer geluk met het weer, alleen toen ik aankwam regende het 10 minuutjes en de rest van de dag was het droog, terwijl de weersverwachting eerst veel meer regen had voorspelt. De paleizen waren mooi en erg verschillend van elkaar, een paleis stond boenop de heuvel met allerlij velle kleuren, terwijl de andere meer traditionele paleizen waren, met mooie tuinen. In het kasteel kon je over de muur lopen en in de torens klimmen voor een prachtig uitzicht over de stad en de heuvels. 's avonds heb ik in een traditioneel Portugees restaurantje gegeten, en geouwehoerd met de ober.
Zaterdag was een echte regen dag, maar als Hollandse meid trok ik me daar niks van aan.'s ochtends ben ik naar het kasteel van Lisabon geweest en 's middags nog naar een Kathedraal en een vestigings toren aan het water, door de harde regen kwamen de golven helemaal over het uitkijkpunt heen, en ook over de brug waar mensen over heen probeerde te lopen, wat je dus als je pech had een nat pak bezorgde. haha
's avonds heb ik in het hostel gegeten en gekletst met de andere gasten en zondag moest ik helaas al weer weg.
Een week later was het hier Sant Isidro, een feestdag voor Madrid met veel volksdansen en traditioneel eten en allerlei markten, Ik heb me toen het hele weekend in de stad vermaakt, door naar optredens te kijken en gezellige mensen te ontmoeten. Op vrijdag avond zou er vuurwerk zijn in Retiro, dus ik daar heen met de metro, alleen was er helemaal geen vuurwerk. Er was nog wel een andere groep meiden die ook aan het rond kijken waren op zoek naar vuurwerk. Dus blijkbaar stond het verkeerd op de site. Toen ben ik met deze groep naaar een ander plein gegaan waar een concert met techno achtige muziek bezig was, echt super gezellig. Het waren allemaal amerikanen die hier in Madrid engelse les gaven en elkaar daardoor hadden ontmoet. Overdag waren er vooral veel volkloristiche dansen van verschillende dansgroepen te zien in traditioneel klederdracht en instrumenten. Op een van de heuvels in Madrid bij de kerk van Sant Isidro was een grote markt met allemaal traditioneel eten en zelfs een kermis. Op straat heb ik ook nog een nieuw soort politie gezien: Politie te segway, Ja zeg,zo wil ik ook wel patrouilleren ze hadden zelf s zwaailicht en alles erop zitten. haha
Vorige week zondag ben ik naar El Escorial geweest, een groot grijs kloosterpaleis in een stadje hier in de buurt. Deze heeft Philipe II laten bouwen als rustplaats voor zijn vader Karel V. In dit complex zijn nog steeds de paleizen van Karel V en Philipe II en ook een klooster en Kathedraal die nog steeds in gebruik zijn. Ook liggen hier veel van de koningen en koninginnen van Spanje begraven. Het was een erg mooi complex met indrukwekkende schilderijen en decoraties en voorwerpen.
Zo nu heb ik jullie al weer aardig bij gepraat ( nou ja geschreven) met alle avonturen die ik hier beleef, hopelijk is het morgen mooi weer dan ge ik lekker wandelen in de bergen. En dan maar hopen dat Stephanie volgende week niet al te lastig is ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4174

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 18 Augustus 2016

Rianne in Madrid

Landen bezocht: